12 beginnersfouten die mensen maken bij het eten in Culinaire restaurants

Zelfs ervaren gasten kunnen soms een goede opfriscursus gebruiken voor de do’s en don’ts van culinaire restaurants.
Een recente Quora-thread vroeg om de beginnersfouten die mensen kunnen maken in chique restaurants. De antwoorden zijn een goede handleiding om het meeste uit uw ervaring te halen.

We hebben de 12 beste regels gekozen om te leven, volgens:

 

1. Val niet voor het ‘lokaaseffect’

“Restaurants die het lokaaseffect opnemen in hun wijnkaart, bevatten een of twee wijnen van topkwaliteit en zeer duur, om het zicht van de klant op een redelijke keuze te verschuiven naar een hoger prijsniveau dan wanneer het lokaas niet aanwezig zou zijn. ”

“Doorgewinterde gasten in high-end restaurants scannen de beschrijvingen van de wijnkaart op hun favoriete wijnen met weinig aandacht voor de prijs, waardoor ze minder snel zullen vallen voor het lokaaseffect.”

2. Bestel van de chef van het culinaire restaurant, niet van jezelf

Een fout die mensen maken: “Ze bestellen bij zichzelf in plaats van bij de chef-kok, ik heb het niet over substituties en dat, ik bedoel de saaie kippenborst bestellen die er alleen is om saaie mensen te sussen.

“Mensen moeten bestellen waar de plaats bekend om staat, op de manier en de voortgang die het restaurant aanbeveelt. Als je in een steakhouse een biefstuk krijgt, kun je beter de biefstuk nemen waar ze bekend om staan.”

 

3. Krijg de volledige ervaring

“Besteed de benodigde hoeveelheid tijd en geld om de volledige ervaring van de plaats te krijgen. Ga geen wijn / drank en een eerste cursus gewoon om te sparen. Als betaalbaarheid een probleem is, dan is het beter om te sparen dan om het half te doen. ”

 

4. Kleed je aan voor de gelegenheid

“Overdressing / underdressing.” Dit is een serieuze beginnersfout, en je kunt zien wanneer iemand zich voor de gelegenheid heeft aangekleed en zich ongemakkelijk voelt in zijn kleren: kom zoals je bent, doe wat je wilt, het komt altijd goed. ”

 

5. Wees niet bang om vragen te stellen

Dit kwam steeds weer terug in de thread.

“Het maakt ons niet uit of je het menu niet begrijpt, vraag het ons, we lachen niet, de meeste bedieners helpen je graag met de wijnselectie, dit is geen wedstrijd om alles te weten over eten en drinken. Als andere gasten dit amusement vinden, hebben ze het advies over arrogantie niet opgevolgd. ‘

 

6. Knik ‘ja’ na het proeven van de wijn

“De smaak van de wijn, ruik het, drink het, doe wat je wilt, maar geef de server gewoon een blij knipoogje zodat ze kunnen beginnen met gieten. ” Sommige mensen zullen alleen maar staren en zich afvragen wat er in hemelsnaam aan de hand is. vaker dan je zou verwachten. ”

“Het is niet nodig om de kurk te ruiken, je kunt kijken of er een vlek is van de wijn die helemaal naar boven gaat en wordt blootgesteld aan lucht (wat ultra zeldzaam is) en de server zou dat moeten herkennen en het niet dienen.

“De enige andere reden om een ​​fles zomaar af te wijzen, is als hij gekurkt is en ruikt naar schimmel, die vaak subtiel is. Als de wijn niet naar jouw smaak is, zeg dat dan. Afhankelijk van het management, kun je het misschien terugsturen en de kansen zijn in uw voordeel als de server of sommelier het voorstelt. Zeggen dat de fles slecht is als dat niet het geval is, kan ertoe leiden dat een sommelier of manager gaat zitten om het te proeven en als u het mis hebt en de fles duur is, zou dit kunnen word ongemakkelijk. ”

 

7. Maak de rekening gemakkelijk

Een foutje: “Het splitsen van cheques door wat was besteld, in plaats van alleen 50/50. Ik denk dat dit vanzelfsprekend moet zijn. Als je geen enkele extra euro in beide richtingen kunt betalen, ga dan ergens anders naartoe.”

 

8. Wees beleefd

“Echt, wees gewoon niet onbeleefd en wees niet pretentieus, corrigeer het personeel niet, denk niet dat je meer weet dan het personeel, je bent een gast in hun huis.”

 

9. Wees niet gierig met de rekening

“Kruip niet in de rekening, fooi slechts 20% en haal het gewoon af. Zelfs op een rekening van $ 500 is een extra $ 100 eigenlijk gewoon een druppel in de emmer. Betaal niet voor de rekening en besluit dan niet om de persoon die voor u werkte direct te betalen.

“Als u besluit om de rekening op meerdere manieren te splitsen, tip dan meer.”

 

10. Vraag naar de prijs van de specials

“Vraag altijd naar de prijs van specials als u overweegt …

“Bij een gelegenheid vroeg een restaurant gastheer of ik een paar witte truffelspaanders als voorgerecht wilde hebben. Ik was bezig met een intrigerende gast, dus ik zei onbewust ‘ja’ en nam haar bord op. Twee snelle passen op een rasp en mijn tabblad verhoogd met €160.

“Het was een fijne maaltijd, maar de herinnering aan dit en een paar anderen is verwend door onvoorzichtig te zijn over geld.”

 

11. Houd uw wijnglas goed vast – bij de stengel

“Tijdens mijn jaren in het luxe hotel en het elegante eet segment viel één ding op: onjuist omgaan met wijnglazen. [Het is belangrijk om te weten] hoe je een wijnglas op de juiste manier moet hanteren, omdat ze je geen wijn serveren in een bal pot of een waterglas in een high-end restaurant. ”

 

12. Flirt niet met je ober of serveerster

“Flirt niet met [het personeel] (het gebeurt veel te vaak, en het maakt niet uit met welke kleur je de Creditkaart gebruikt om te betalen, het is onbeleefd.)”

Comments are closed.