Wat zijn de voordelen van businesscoaching?

Ondernemerscoach

Er zijn veel ondernemers. Maar velen van hen worstelen met het runnen van een bedrijf en het behalen van zakelijk succes. Dat is waar de kleine bedrijfscoach om de hoek komt kijken. Kleine bedrijfscoaches helpen nieuwe en bestaande bedrijfseigenaren met een aantal taken om hun ondernemerschap te bevorderen.

Ondernemerschap gaat niet over het hebben van een bedrijf, maar over het hebben van een ondernemersgeest. In ieder geval ondernemend genoeg voor het soort bedrijf waarin een kleine ondernemer actief is.

Misschien heeft je coach de mentaliteit om een ​​succesvolle ondernemer te zijn, of misschien niet. Niettemin moet je bij ondernemerscoaching, die heel anders is dan bij levenscoaching, een nauwkeurig profiel hebben van hun persoonlijke ondernemerscompetenties.

Vragen over zakelijke coaching

Verder moet je weten wat hij mist en wat zijn echte coachingsbehoeften zijn. Omdat de meeste coaches niet weten wat hun echte probleem is, zo blijkt.

Onderzoek onder bijna 4.000 ondernemers wees uit dat de coachingsbehoeften die ondernemers hebben voordat de coachingsessies begonnen, aanzienlijk verschillen van de lessen die ze mee naar huis namen.

In een open vraag schreven ondernemers op wat ze verwachten voordat de coachingsessie begon. En aan het einde van de executive coaching-sessies schreven ze op welke lessen ze mee naar huis namen. Hun antwoorden werden onderverdeeld in labels om ze te vergelijken. Het leidde tot de volgende opwindende bevindingen.

Voordelen van coachingsessies

De meeste ondernemers zijn niet op zoek naar een bedrijfscoach of mentor, al veranderen de tijden langzaamaan ten goede. Elke ondernemer kan aanzienlijk profiteren van een professionele coach, die een ervaren ondernemer is en een succesvol bedrijf heeft geleid.

Het managen van zaken is complexer geworden en verandert sneller. Er is simpelweg niet langer de tijd om “al doende te leren” of de foutmarge om “te leren door fouten te maken”. Een bedrijfscoach kan helpen de leercurve te versnellen om een ​​oprichter effectief vanuit zijn comfortzone naar bedrijfsgroei te begeleiden. Ze hebben zoveel bedrijven van binnenuit in hun leven gezien, dat ze elke coachende klant kunnen helpen bij het overwinnen van hun zakelijke en persoonlijke uitdagingen.

Vier belangrijke lessen

Allereerst moet je als ondernemerscoach in contact komen met onrustige ondernemers. Om gemakkelijk in contact te komen en goede vragen te stellen, biedt deze blog over de E-Scan goede hulp om potentiële klanten te werven. Bij de eerste ontmoeting zal de coachende cliënt zijn primaire behoeften vertellen, maar is dat wat hij echt nodig heeft?

De kans is groot dat ‘Ondersteuning’ (80% van de ondernemers zegt op zoek te zijn naar een ondernemende coach, geen life coach, om hun problemen op te lossen) en ‘Toegang tot Netwerk’ (genoemd door 73%) bovenaan staan. hun lijst. Dat is natuurlijk oké.

Maar, zo blijkt na afloop van de coachingsessies, “Support” wordt het minst genoemd (71%). De meest cruciale les die ze uit hun coachingservaring hebben geleerd, is dat ze hebben bepaald hoe ze hun problemen zelf kunnen oplossen (genoemd door 96%).

Coachingsdiensten voor kleine bedrijven

Elke ondernemer is uniek, net als hun pad naar bedrijfsgroei en emotionele intelligentie. Eigenaren van kleine bedrijven moeten dus ontdekken wat voor hen en hun bedrijf werkt. Velen kunnen er echter nooit een succesvol bedrijf van maken. Dus als coach voor kleine bedrijven kunt u dit problematische, onvoorspelbare proces helpen versnellen met actieplannen, coachingprogramma’s en coachingsessies.

Iets om in gedachten te houden als je met een prospect die bedrijfscoaching overweegt in gesprek gaat over de extra onverwachte meerwaarde die jij als bedrijfscoach levert. Ondernemers weten niet van tevoren wat ze gaan leren. Dit is dus wat u uw potentiële klanten moet vertellen.