8 grote voordelen van VoIP voor grote bedrijven

Grote bedrijven zoals Burger King, Delta Airlines, Irving Materials, TMW Systems Transportation, Agilent Technologies, Allstate Insurance en Farmers Insurance hebben een besparing van maximaal 60% op hun telecommunicatiekosten geboekt, met besparingen tot 6-nummerige cijfers. Er is nog nooit een beter moment geweest om te upgraden naar Voice over Internet Protocol. Hier zijn de belangrijkste redenen waarom u voor uw zakelijke telefonie behoeften zou moeten upgraden naar VoIP.

 

1. Goedkopere uitgaande, inkomende en gratis minuten

Voice over Internet Protocol, voor al zijn geweldige functies, is het best bekend voor hoe goedkoop het is om te bellen. De lage prijzen zijn voor een deel te wijten aan het feit dat VoIP is gebouwd op de bestaande internetinfrastructuur en omdat de spraakgegevens goedkoper zijn om via internetprotocol te verzenden in vergelijking met het circuit geschakelde PSTN. Oproepen die verbinding maken met SIP-adressen in plaats van telefoonnummers, zijn nog steeds goedkoper. Internationale en gratis minuten kosten slechts centen per minuut. Of je de wetenschap erachter begrijpt of niet, je kunt je bottom-line zeker begrijpen. De maandelijkse OpEx van VoIP-telefoondiensten is gemiddeld minder dan € 20 per werknemer.

 

2. Interne gesprekken zijn gratis en gemakkelijker te maken

Mobiele telefoonnetwerken hebben gratis gesprekken tussen abonnees van hun dienst. Zakelijke VoIP-service providers zijn op dezelfde manier, maar zakelijke VoIP-services zijn gemaakt met functies die specifiek zijn ontworpen voor bedrijven. Het eenvoudigste voorbeeld dat ik kan geven, is dat van extensies. Als groot bedrijf heeft u waarschijnlijk een telefooncentrale, of PBX, waarmee verschillende telefoons binnen hetzelfde gebouw met elkaar kunnen worden verbonden en waarmee u gratis kunt bellen binnen het netwerk. Een IP-PBX verbindt niet alleen een gebouw, maar uw hele bedrijf.

 

3. Krijg dezelfde Enterprise Class-software, maar dan voor een lagere prijs

VoIP-oplossingen worden aangepast aan de behoeften van elke klant. Of u nu een callcenter bent, een veelzijdige onderneming met veel verschillende afdelingen en specialisten, of een bedrijf dat een groot aantal online vergaderingen en webinars uitvoert, gehoste VoIP biedt vele functies die u standaard nodig heeft, of als een betaalbare add-on.

 

4. Nieuwe technologie = Betere geluidskwaliteit

Voice over Internet Protocol is een voortdurend evoluerende en verbeterende technologie. Een aspect dat continu wordt ontwikkeld, is geluidskwaliteit. Klanten komen uit alle lagen van het leven. Soms is Engels de eerste taal, soms niet. Agenten op callcenters kunnen ook van overal in de wereld komen, vooral de Filippijnen en India.

 

5. Internationale aanwezigheid

VoIP-gesprekken in het buitenland zijn erg goedkoop, meestal ongeveer 3 cent per minuut voor het grootste deel van de wereld. Maar lage internationale tarieven zijn slechts het begin. Alle gesprekken binnen uw eigen netwerk, inclusief internationale gesprekken, worden opgenomen in zakelijke VoIP-abonnementen. Zakelijke VoIP-serviceproviders hebben premium-abonnementen die gratis bellen naar een aantal wereldwijde netnummers bevatten. En u kunt zelfs uw smartphone of laptop gebruiken om verbinding te maken met uw VoIP-netwerk via een Wi-Fi-hotspot, waardoor u internationale roamingkosten bespaart.

6. Nieuwe hulpmiddelen om te helpen bij tijdbeheer

Uw tijd en aandacht, en de tijd en aandacht van uw medewerkers, is waardevol. Met VoIP beschikt u over een schat aan hulpmiddelen om die tijd te beheren. Callcenterprogramma’s houden bijvoorbeeld bij hoe lang bellers in de wacht staan, hoe lang gesprekken duren en zelfs hoe vaak werknemers een lunch of een pauze nemen. Met de modernste software kunnen meerdere bellers voorbij een wachtrij springen en rechtstreeks verbinding maken met beschikbare agenten.

 

7. Neem het met je mee

Met VoIP zijn medewerkers bevoegd om overal te werken. In plaats van een nieuw satellietkantoor te bouwen en te betalen voor huur en hulpprogramma’s, kunt u ze vanaf elke computer aanmelden of elke IP-telefoon gebruiken en ze laten telewerken. Uw telewerkers zullen dezelfde software gebruiken die uw callcenters gebruiken, maar ze kunnen ook vanuit huis werken.

 

8. Unified Communications brengt het allemaal samen.

Unified Communications and Collaboration, ook wel UC of UCC genoemd, is in korte tijd een buzzword in de bedrijfswereld aan het worden. Het is eenvoudiger dan ooit om discrete technologieën en platforms zoals Skype, e-mail, telefoon en fax te combineren in één programma. Verbind uw Facebook-, Yahoo- en AOL-lijst in één chat. Klik op een e-mail en bel de persoon die het naar u heeft verzonden. Ontvang een telefoontje en laat een scherm verschijnen met de laatste openstaande rekening van de beller. Met Voice over Internet Protocol beschikt u en uw medewerkers over alle hulpmiddelen die u nodig hebt om het meeste uit uw drukke werkweek te halen.

VoIP is de toekomst van telecommunicatie. De markt voor VoIP groeit elk jaar met sprongen, omdat het bedrijven helpt grote en kleine kosten te besparen en zelfs meer geld te verdienen. GetVoip heeft een uitgebreide bibliotheek met termen en een aantal door gebruikers en personeel gegenereerde beoordelingen om u te helpen de zakelijke VoIP-provider te vinden die het beste bij uw bedrijf past.

Comments are closed.