Cloud telefonie met VoIP: voors en tegens

Met cloud telefonie zijn telefoondiensten leverbaar met behulp van een internetverbinding. In plaats van het onderhoud van telefooncentrales op een server in uw kantoor, kunt u een cloud telefoonsysteem dienst aanschaffen bij een provider en op abonnementsbasis betalen.

Wat zijn precies de voordelen van een cloud gebaseerd telefoonsysteem zoals VoIP voor u en uw bedrijf? En wat zijn de nadelen? Hier is een blik op de grootste voor- en nadelen van deze diensten.

Cloud VoIP telefonie: De voordelen

Kostenbesparingen

Kleine bedrijven die overschakelen naar VoIP verlagen de kosten van hun lokale gesprekken met maximaal 40%. Diezelfde kleine bedrijven verminderen de kosten van hun internationale gesprekken met maximaal 90%.

Een aanzienlijk aantal cloud VoIP-providers rekenen minder per minuut dan de toonaangevende vaste telefoonservices. Ongeacht het volume en het gebruik van uw oproep, het is bijna gegarandeerd dat een cloudgebaseerd telefoonsysteem u elke maand minder kost dan een vaste lijndienst.

Onbeperkte minutenpakketten zijn economisch voor callcenters met veel verkeer, terwijl Pay-As-You-Go-prijsmodellen geschikt zijn voor bedrijven die spaarzaam minuten gebruiken. En voor gehoste platforms hoeft u geen dure hardware aan te schaffen die onderhoud en installatie vereist, waardoor u nogal wat bespaart, zoals te zien aan het bovenstaande voorbeeld.

Geografische flexibiliteit

U hoeft niet naast uw bureautelefoon te staan ​​om te bellen op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem. Met cloud-telefoonsystemen kunt u overal werken met een werkende internetverbinding. U kunt een IP-telefoon instellen, uw laptop aansluiten of een softphone op uw smartphone gebruiken om te bellen vanuit uw cloudtelefoonsysteem. Dit betekent dat u thuis, onderweg of als een fulltime externe medewerker kunt werken.

Sommige cloudgebaseerde telefoondiensten bieden gratis telefoonapps waarmee u kunt werken waar u maar wilt. U kunt uw team uitschalen, het Public Switch Telephone Network (PSTN) bellen en de aanwezigheid van de telefoon gebruiken om aan te geven wanneer uw collega’s bezig zijn met oproepen, allemaal zonder een stap op kantoor te zetten.

Geografische flexibiliteit is ook een geweldig hulpmiddel om uw kantoren onder één telefoonsysteem te verbinden. Als u kantoren op meerdere locaties hebt, kan een op de cloud gebaseerd telefoonsysteem uw hele bedrijf verbinden met dezelfde telefoondienst en deze vanaf elke locatie door één beheerder laten beheren.

Betrouwbaarheid

Omdat de componenten van een op de cloud gebaseerd telefoonsysteem niet allemaal op dezelfde locatie zijn ondergebracht, hebben de meeste providers een lage uitvaltijd en weinig onderbrekingen. ‘Geografische redundantie’ is het modewoordwoord uit de branche dat wordt gebruikt voor deze gedecentraliseerde installatie. Het woord redundant wordt gebruikt om aan te geven dat alle verschillende servers een spiegelreplica zijn van de andere servers.

Als een serviceprovider bijvoorbeeld servers host in New York en San Diego, kan elk van deze servers fungeren als back-ups als een buitengewone gebeurtenis één van de servers buiten werking stelt. Als de server in San Diego een ernstige stroomstoring ondervindt, wordt het verkeer door de server in New York geleid.

Cloudsystemen hebben doorgaans een zeer kleine hoeveelheid downtime als gevolg van geografische redundantie. Als u op de markt bent voor een cloudtelefoonsysteem, vraagt ​​u de provider wat de downtime van zijn service is om een ​​idee te krijgen van hoeveel deze verstoringen van invloed zijn op de service. Als ze een goede redundantie hebben, moet het cijfer bijna nul zijn.

Hosted Service

Veel cloud PBX-providers zijn gehoste services die de externe hardware van het telefoonsysteem herbergen. Over het algemeen is alles wat u nodig hebt met een gehoste cloudservice een acceptabele internetverbinding en werkende IP-telefoons.

Dit betekent dat u niet hoeft te betalen voor onderhoud van het apparaat, mechanische storingen of extra IT-uren om uw systeem aan de gang te houden. Al deze problemen worden door uw serviceprovider extern behandeld.

De meeste VoIP-cloudbedrijven hebben een toegewijd klantensupportteam dat uw vragen telefonisch of via e-mail kan beantwoorden. De kleinere dagelijkse problemen die u ervaart, kunnen worden beantwoord door deskundige professionals, van wie de meesten zich in de VS bevinden.

 

Cloud VoIP telefonie: De nadelen

Aankopen telefoon en router

Als u overschakelt naar een cloud-gebaseerd telefoonsysteem, moet u mogelijk apparatuur aanschaffen om aan de slag te gaan. Met een gehost cloud-systeem moet u IP-telefoons aanschaffen als u die nog niet hebt. Deze telefoons zijn meestal geprijsd in goedkope bereiken en vereisen een ethernetpoort om te werken, wat betekent dat u mogelijk een grotere router en meer ethernetkabels nodig heeft.

 

Externe storingen

Als uw internetprovider redelijk betrouwbaar is en uw cloudtelefoonsysteem een ​​hoge redundantie heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken over gedropte oproepen en verbindingen. Maar als u een internetprovider heeft die uw internetservice vaak laat vallen, wordt uw cloudgebaseerde telefoonsysteem kritisch onderbroken. Natuurlijk, als u een acceptabele ISP vindt, zal het probleem worden opgelost. Het probleem wordt alleen serieus voor degenen die via contracten contractueel onder internetproviders vallen.

Comments are closed.