E-commerce groeit én relatiegeschenken zijn handig voor e-commerce bedrijven

Het internet is perfect voor gemak en toegankelijkheid, maar door de snelle manier van communiceren is het niet zo goed voor het behouden van de aandacht. Er is zo veel van alles, zo veel websites, zoveel blogberichten en zoveel sociale media activiteiten, dat het allemaal een vage vlek wordt die voorbij je ogen schiet. En hoewel dit ongemakkelijk is voor iedereen die de inhoud in de gaten wil houden, is het een groot obstakel voor e-commerce retailers die de scepter zwaaien voor suprematie in een sterk concurrerende markt.

Als u een e-commercebedrijf runt, is een optie die u sterk in overweging moet nemen, het aanbieden van promotionele producten, omdat dergelijke merkartikelen zeer krachtig kunnen zijn in het binnenhalen van relevant verkeer.
Laten we in meer detail kijken waarom promotionele producten zo handig zijn voor online winkels:

 

Je kunt ze gebruiken om positieve associaties op te bouwen

Onze herinneringen zijn geen uitgebreide verslagen van het verleden. Ze lijken meer op complexe webben van vage associaties. Daarom kan de geur van een bepaald voedsel ons onmiddellijk door de tijd heen sturen naar het ontbijt van vroeger. En de associaties die een klant met een merk vormt, zullen sterk van invloed zijn op hoe zij het in de toekomst bekijken.
Relatiegeschenken zijn geweldig voor het vaststellen van positieve merkassociaties als u ze slim gebruikt en de opties worden steeds groter. Hier zijn dingen die je met ze doet:

 

Toon trots in uw merk

Terwijl e-commerce retailers niet per se zo geïnteresseerd zijn in het verschijnen op beurzen, hebben ze wel sterk uitgebreide online content vereisten. Als u wilt dat mensen in uw merk worden geïnvesteerd, moet u persoonlijk en zichtbaar zijn door teamfoto’s en activiteiten op sociale media – en door merkkleding kunt u heel duidelijk laten zien dat u in uw bedrijf gelooft en trots bent op de kwaliteit ervan. Dit zal mensen helpen overtuigen dat u hun interesse waard bent.

 

Klanten aangenaam verrassen

Kleine cadeautjes meenemen in bezorgingspakketten is een fantastische manier om klanten te verrassen zonder veel kosten te maken, en als u die gratis geschenken geeft, krijgt u de toegevoegde bedrijfspromotie.
Wanneer een klant zijn bestelling opent om een getekende teamfoto of een sleutelhanger in merkkleuren te vinden, koppelen deze uw merk aan de opwinding van het openen van een nieuw pakket en vragen ze zich een beetje af wat ze in een volgende bestelling kunnen krijgen.

 

Het zijn fysieke herinneringen in een digitale wereld

U kunt trots zijn op uw merk door consistente merkrichtlijnen te volgen, klanten aangenaam te verrassen door kortingen aan te bieden en manieren te vinden om handig te zijn door handige bronnen en / of hulpprogramma’s aan te bieden (bijvoorbeeld een bezorgkostencalculator).
Maar iets dat niet online (zelfs gedeeltelijk) kan worden gerepliceerd, is de tastbaarheid en de koppigheid van fysieke items. Het scherm van uw smartphone, tablet, desktop of laptop is een lei die u op elk moment schoon kunt vegen, dus als u eenmaal uw interesse in iets verliest, verdwijnt deze voor altijd. Niet zo met promotionele producten – ze hebben gewicht en vorm, en ze blijven hangen.

Misschien interesseert u zich nu niet zo veel over een USB-stick met een logo van een merk, maar bent u klaar om het weg te gooien? Het is beter om het gewoon op het bureau te laten staan, waar het nooit helemaal kan worden vergeten.