ICT bedrijven met diensten voor de Zorg

Het is voor de gezondheidszorgbranche uitermate belangrijk om ICT goed geregeld hebben en met name om te werken met toonaangevende leveranciers en ontwikkelaars. De acceptatie van zorgtechnologie is in opmars, maar veel aanbieders hebben een kritiek moment bereikt waarop zij moeten beginnen met de implementatie van IT in de gezondheidszorg of achterop moeten blijven.

Gezondheidszorgtechnologie biedt zorgverleners de mogelijkheid om processen te stroomlijnen en gepersonaliseerde zorg aan te bieden met meer efficiëntie. De kruising van gezondheidszorg en IT verandert de kwaliteit van de patiëntenervaring.

Wanneer u nadenkt over het aantal verschillende gezondheidszorgfaciliteiten dat een bepaalde patiënt in een jaar kan bezoeken – dokterspraktijk, apotheek, ziekenhuis, enz. – alles wat een zorgverlener kan doen om de patiëntenzorg te moderniseren en te verbeteren, is een stap in de goede richting.

Met dat in gedachten zijn hier drie trends die u waarschijnlijk zult zien als IT bedrijven de kwaliteit van de gezondheidszorg blijft verbeteren.

Gezondheidsrapporten worden toegankelijker

Elektronische archiefbeheertools, platforms voor het verzamelen van digitale gegevens en andere oplossingen in de gezondheidszorgtechnologie stellen zorgaanbieders in staat gemakkelijk toegankelijke medische dossiers te maken en te onderhouden. Patiënten en zorgverleners krijgen steeds sneller en gemakkelijker toegang tot gezondheidsvormen en persoonlijke medische informatie, die de verleende zorg en de algehele ervaring van de patiënt enorm zullen verbeteren.

Of de elektronische verzameling en opslag van gezondheidsgegevens biedt patiënten bijvoorbeeld de mogelijkheid om hun informatie bij te werken en in te dienen vanaf een mobiel, tablet of desktop-apparaat. Het stelt patiënten ook in staat om hun persoonlijke informatie gemakkelijk te herzien, waardoor gebruikers betrokken blijven en zorgt ervoor dat elk individu een belangrijke speler is in zijn of haar eigen gezondheidsplan.

Bovendien maakt het gebruik van een online systeem om patiëntregistraties of medische geschiedenisinformatie te verzamelen het gemakkelijker voor zorgaanbieders om de gezondheidstoestand van een patiënt snel te bekijken en te evalueren. Als er niet gewacht hoeft te worden voordat nieuwe gegevens handmatig in een elektronisch systeem worden ingevoerd, kunnen artsen en andere providers weloverwogen beslissingen nemen over de gezondheidsbehoeften van een patiënt, wat betekent dat ze betere zorg met minder complicaties zullen bieden.

 

Kritieke processen worden gestroomlijnd

Het vermogen om processen te stroomlijnen is een van de belangrijkste voordelen van IT voor de gezondheidszorg. Ondanks dat het een snelle industrie is, brengt de gezondheidszorg veel saaie dataverzamelingsprocessen met zich mee die de levering van zorg kunnen vertragen. Gelukkig kunnen IT-oplossingen, zoals online formulieren, zorgverleners helpen bij het automatiseren van administratieve taken en tijd vrijmaken om zich te concentreren op het leveren van kwaliteitsvolle zorg.

Uiteindelijk moet het doel voor iedereen in de gezondheidszorg zijn om positieve, naadloze patiëntervaringen te creëren voor elk contactpunt. De eenvoudigste manier om dat doel te bereiken is door het gebruik van gezondheidszorgtechnologie. Door bijvoorbeeld patiënten toe te staan ​​elektronische updates in te dienen voor hun medische geschiedenis, is het niet meer nodig dat een personeelslid de updates manueel invoert vanuit een papieren formulier. Dit uploadt op zijn beurt bijgewerkte informatie sneller in het systeem, waardoor aanbieders zonder aarzelen meer persoonlijke en relevante zorg kunnen bieden.

 

Gegevensverzameling wordt nauwkeuriger

Het is duidelijk dat zorgverleners HIPAA-compliant moeten blijven, wat het idee heeft geopperd om technologie te gebruiken om patiëntgegevens een beetje eng te verzamelen. De voordelen wegen echter veel zwaarder dan de risico’s wanneer u de juiste hulpmiddelen gebruikt. De ontwikkeling van online platforms zal het verzamelen van gegevens nauwkeuriger en efficiënter maken.

Een voordeel van online platforms is dat gegevens die online worden verzameld, betrouwbaarder zijn dan informatie die via papieren formulieren wordt verzameld. Handgeschreven informatie wordt meestal handmatig ingevoerd in een online systeem, wat de deur opent voor transcriptiefouten. Bovendien kan handgeschreven informatie moeilijk te ontcijferen zijn, afhankelijk van iemands handschrift. De mogelijkheid voor menselijke fouten is te groot om te negeren.

Veel platforms voor online gegevensverzameling hebben ingebouwde verificatiefuncties waardoor onjuiste of onvolledige informatie niet kan worden ingediend. Dit zal een groot voordeel zijn voor zorgverleners vanwege het grote belang van het bijhouden van nauwkeurige patiëntendossiers. Onnauwkeurige gegevens kunnen tot kostbare fouten leiden, dus technologie die deze ondergang helpt voorkomen, zal onmisbaar worden omdat zorgverleners de patiëntervaring willen blijven verbeteren.

Comments are closed.