Voordelen van zakelijke telefonie in de Cloud

Het oude analoge telefonie systeem was prima in de tijd van “negen tot vijf” werkdag – toen vertrouwde personeel op zakelijke telefonie grotendeels bestaande uit desktopcomputers en telefoons (en een ouderwetse pen en papier) om hun communicatie- en kantoortaken geïntegreerd en gecoördineerd te houden.

Echter leven we nu in een digitaal tijdperk, waar zakelijke telefonie in het bijzonder en communicatie in het algemeen onmiddellijke toegang en real-time connectiviteit vereisen. We hebben nu een werkomgeving dat buiten het kantoor of magazijn wordt uitgebreid met thuiswerken, mobiel en extern personeel waarbij laptops, tablets en smartphones worden gebruikt.

VoIP telefoonsystemen kunnen worden uitgebreid naar wens van de gebruiker. Dus om deze en andere redenen is het gunstig om uw zakelijke telefonie naar de cloud te verplaatsen.

Een geavanceerd kantoortelefoonsysteem voor iedereen

Voice over Internet Protocol of VoIP is een technologie dat spraaksignalen converteert naar digitale gegevens die net als andere informatie via internet verzonden kunnen worden. Het is ook het medium dat het mogelijk maakt dat de telecommunicatie-infrastructuur en de bijbehorende software zich op externe en virtuele servers in de cloud bevinden, in plaats van zich te beperken tot de hardware en bekabeling van een lokale centrale.

Dit betekent dat de functies van een gehost VoIP beschikbaar kunnen worden gesteld als data en applicaties vanuit de cloud – dus een compleet zakelijk telefonie systeem wordt niet alleen toegankelijk voor gebruikers van kantoortelefoons en desktopcomputers, maar ook voor iedereen in een organisatie met een apparaat (smartphone, tablet, laptop, enz.) dat verbinding kan maken met internet.

Zo kunnen filialen, franchisenemers, externe medewerkers, thuiswerkers en mobiele medewerkers profiteren van dezelfde geavanceerde functies. Deze omvatten meestal gespreksroutering en -doorschakeling, voicemail voor het e-mailen van transcriptie, fax, auto-assistenten (virtuele receptionisten), oproepmonitoring, videoconferenties en instant messaging.

 

Geïntegreerde mobiele en toepassingen

Cloud telefonie implementaties omvatten doorgaans speciale mobiele apps waarmee abonnees volledige toegang tot het systeem kunnen krijgen. Nummerportabiliteit is een veelvoorkomend kenmerk van deze apps, waardoor werknemers hun zakelijke telefoonnummers kunnen koppelen aan hun mobiele telefoons, zodat oproepen en sms-berichten van een apparaat door klanten en contacten worden gezien als afkomstig van een kantoor – ongeacht het tijdstip van de dag of waar een werknemer zich bevindt.

Zakelijke telefonieapplicaties kunnen ook zichtbaarheidsfuncties bevatten, zoals aanwezigheidspanels, waarmee werknemers de telefoonstatus van hun collega’s en contactpersonen (Niet beschikbaar, Tijdens een gesprek, etc.) kunnen bijhouden, en gemaksfuncties zoals “click to dial” telefoonboekvermeldingen .

Het feit dat spraak en andere soorten gegevens naast elkaar bestaan ​​op het internet cloud platform, maakt ook integratie mogelijk met kantoorproductiviteitstoepassingen en -bronnen, zoals platforms voor het delen van documenten en samenwerkingssoftware.

 

Zakelijke telefonie in de cloud eenvoudig te installeren en beheren

Met een gehoste VoIP-oplossing is er geen grote kapitaalinvestering in uitwisselingshardware of -bedrading nodig. VoIP-compatibele telefoons zijn mogelijk al aanwezig op uw locatie. Als dat niet het geval is, hebt u misschien een matige uitgave nodig aan headsets en software voor desktop- of laptopsoftphones (die mogelijk zijn inbegrepen in uw abonnementspakket), VoIP-adapters voor oudere apparatuur of speciale VoIP-telefoons.

In elk geval moet de installatie eenvoudig een kwestie zijn van het instellen van de software en het aansluiten van dingen op hun juiste sockets. Een goede serviceprovider staat voor u klaar – en de cloudservice neemt ook de verantwoordelijkheid voor het onderhoud en beheer van uw zakelijke telefonie-infrastructuur. Deze verantwoordelijkheid zou zich moeten uitstrekken tot het bijwerken van software of geleverde hardware wanneer er nieuwe versies beschikbaar komen.

Een service zoals Swytch stelt bedrijven ook in staat om een ​​Bring Your Own Device (BYOD) beleid te voeren. Het door Swytch in de cloud gehoste platform wijst UK-geregistreerde bedrijfsnummers toe aan de mobiele telefoons van uw werknemers – en biedt speciale mobiele apps en een gebruiksvriendelijk online dashboard voor het beheren van functies, accounts, provisioning, zichtbaarheid en kostencontrole.

 

Lagere kosten en tijdsbesparingen

Het routeren van spraakgegevens via internet zorgt voor een aanzienlijke besparing op gesprekskosten voor gebruikers van cloud-gebaseerde telefoniesystemen. Maandelijkse abonnementskosten voor gehoste VoIP zijn uiterst concurrerend, en bedrijfsbesparingen van 50% of meer per jaar zijn nu standaard, vanwege de lage tarieven voor interlokale en internationale gesprekken en de gratis of zeer lage tarieven voor oproepen binnen hetzelfde netwerk.

Eenvoudige set-upprocedures, eenvoudig beheer en stroomlijning van bedrijfsactiviteiten door geïntegreerde functies genereren ook aanzienlijke tijdsbesparingen, wat u kunt besteden aan zaken die verband houden met het verbeteren van uw bedrijf.

 

Betere klantenservice

Integratie van zakelijke telefonie met on-premises of cloud-gebaseerde functies zoals Enterprise Resource Planning (ERP) en Customer Relationship Management (CRM) stelt organisaties in staat om hun bedrijfsprocessen, bevoorradingslijnen en contactpunten met de consument beter te coördineren – daardoor een meer bevredigende ervaring aan de klant.

Comments are closed.