Paniekaanval behandeling – Wat moet ik doen?

Een paniekaanval is een plotselinge sterke stijging van overweldigende angst en vrees. Je hart bonst en je kan niet goed ademen. Je kunt zelfs het gevoel hebben alsof je dood gaat of gek wordt. Onbehandeld, kunnen paniekaanvallen leiden tot wanorde en andere problemen in paniek. Ze kunnen zelfs leiden tot terugtrekking uit de normale activiteiten.
Maar paniekaanvallen kunnen verholpen worden en hoe hoe eerder je hulp zoekt, hoe beter. Met een paniekaanval behandeling, kun je de symptomen van de paniekaanvallen verminderen of zelfs verhelpen en weer controle krijgen over je leven.

 

Wat je kunt doen bij een paniekaanval als behandeling voor jezelf

  • Beweeg je lichaam regelmatig – ga niet langer dan een uur zitten
  • Leer langzaam en diep te ademen en houdt je adem niet in
  • Blijf nauw verbonden met familie en vrienden
  • Laat ontspanning een deel van je dagelijkse routine worden
  • Verminder alcohol, cafeïne en nicotine gebruik

 

Wat onderscheidt normale angsten van paniekaanvallen?

Angst dat gebaseerde is door stress, is een gemeenschappelijke ervaring dat optreedt wanneer we iets onbekends confronteren of als we ons ongemakkelijk voelen. Het is een deel van ons zenuwstelsel dat een reactie geeft op een echte of mogelijke bedreiging en bereidt ons voor om te vechten of te vluchten.

Paniek is een intense golf van angst gekenmerkt door zijn onverwachte en slopende, immobiliserende intensiteit. Paniekaanvallen overkomen vaak onverwachts, zonder enige waarschuwing. Er is geen duidelijke reden voor de aanval. Ze kunnen zelfs optreden wanneer je aan het ontspannen bent of in slaap bent.

 

Tekenen en symptomen van een paniekaanval

Paniekaanvallen zullen vaak toeslaan wanneer je niet thuis bent, maar ze kunnen overal en op elk moment gebeuren. Je kunt er een hebben, terwijl je in een winkel aan het winkelen bent, aan het wandelen bent, rijdt in je auto, of op de bank thuis zit.

De tekenen en symptomen van een paniekaanval te ontwikkelen zicht abrupt en bereiken meestal hun hoogtepunt binnen 10 minuten. De meeste paniekaanvallen eindigen binnen 20 tot 30 minuten, en ze zullen zelden langer dan een uur duren.

Comments are closed.