Heeft uw kind een huiswerkbegeleider nodig?

Om huiswerkbegeleider te zijn, of niet om huiswerkbegeleider te zijn? Als kinderen op school moeite hebben, is een beetje huiswerkbegeleiding vaak de eerste verdedigingslinie. Maar is het altijd de beste?

Joshua leerde het gewoon niet. De 12-jarige kreeg hulp bij een studiebureau, een paar middagen per week. Maar hij ging nog steeds niet vooruit op school. Hij leek lusteloos en ongeïnteresseerd in zijn werk. Daarna ging hij voor een routinecontrole en de arts bestelde tests waaruit bleek dat hij type 1 diabetes had. Zodra hij werd behandeld, begon Joshua plotseling sprongen te maken, zowel in zijn studiebijeenkomsten als op school.

Ouders kiezen vaak voor huiswerkbegeleiding als eerste redmiddel wanneer de cijfers van hun kind beginnen te slippen. Vaak kan iemand een-op-een met iemand gaan zitten om een ​​kind met schoolwerk te helpen. Maar als een kind een niet-gediagnosticeerde medische aandoening, leerstoornis, sociaal of gedragsprobleem heeft, of gewoon niet genoeg tijd heeft voor huiswerk, kan huiswerkbegeleiding niet helpen – althans niet op zichzelf. “Je moet het probleem vinden. Zonder te weten wat het probleem is, kun je het niet oplossen.

Lees met dat in gedachten voor een aantal zaken om te overwegen voordat je een huiswerkbegeleider voor je kind opstelt.

 

Het is OK om OK te zijn

Houd rekening met de leeftijd en het cijfer van uw kind. Als hij in de kleuterklas zit, een of twee, dan is er nog voldoende tijd voor hem om basisbegrippen als lezen, schrijven en rekenen op te pikken. Ouders moeten jongere kinderen in hun eigen tempo moeten laten leren en tot de derde klas moeten wachten voordat ze extra hulp in de wacht slepen. “We moeten kinderen kinderen laten zijn.”

Beoordeel vervolgens je eigen agenda. Als je kind een 6 krijgt, betekent dit dat hij voldoet aan de verwachtingen van het leerplan, en misschien is dat goed genoeg. Studiebegeleiding is niet bedoeld om van iedereen een student te maken. Alvorens hem over te halen om zijn cijfers te halen, moet het mogelijke nadeel worden overwogen: frustratie, verlies van interesse op school en mogelijk nog slechtere cijfers.

 

Bel de dokter

Als je kind oud genoeg is en zijn sporen echt een boost nodig hebben, onderzoek dan of hij een gezondheidsprobleem heeft dat tegen zijn cijfers aan werkt. Een slecht gehoor of slecht gezichtsvermogen kan van invloed zijn op hoe een kind in de klas leert, vooral als het gaat om het volgen van mondelinge instructies of het zien van materiaal op het bord. Als hij veel oor infecties heeft gehad of als anderen in het gezin gehoorproblemen hebben, laat hem dan zijn gehoor testen. Oogtesten moeten ook up-to-date zijn, vooral als u en uw partner een bril dragen.

Of je kind is misschien gewoon te moe of te hongerig om te leren. Het overslaan van het ontbijt of niet genoeg eten voor een vroege hockeytraining kan haar ochtendlessen in gevaar brengen. Als ze het erg druk heeft of niet goed slaapt, kan ze midden in de middag in slaap vallen en belangrijke inhoud in de klas missen.

Overweeg leerproblemen

Als uw kind hardnekkige problemen heeft met lezen of rekenen, en het gewoon niet lijkt te snappen, hoeveel u ook met hem overweegt, praat dan met de school over het beoordelen of hij een verstandelijke handicap heeft. Als hij dat doet, zal huiswerkbegeleiding niet veel doen. “Veel ouders hebben de indruk dat meer huiswerkbegeleiding zal helpen. Het doet het omgekeerde, “. Weinig docenten zijn opgeleid om met leerstoornissen om te gaan, en veel tijd besteden aan een uitdagend onderwerp kan een leerling frustreren. Praat in plaats daarvan met de school over het verhogen van zijn speciale onderwijstijd of het uitproberen van nieuwe onderwijsstrategieën.

 

Houd rekening met gevoelens

Het is niet altijd duidelijk, maar problemen met vrienden, conflicten met een leraar of verdriet in verband met een scheiding of de dood in het gezin kunnen van invloed zijn op de schoolprestaties van kinderen. Carter zegt dat kinderen met een laag zelfbeeld of angst – vaak als gevolg van sociale problemen – misschien geen vragen over tests beantwoorden omdat ze zo bang zijn om fout te zijn. Als u wilt weten of sociale of emotionele problemen de school kunnen schaden, let dan op alles in de wereld van uw kind, van het recente verlies van een huisdier tot een plotseling gebrek aan telefoontjes van vrienden. En spreek met zijn leraar – er kan wat dynamiek in de klas zijn dat hem angst veroorzaakt. Deze problemen zijn niet gemakkelijk op te lossen, en zeker niet het domein van een academische huiswerkbegeleider. Praten met je kind en zijn leraar of de betrokken schoolbegeleider inschakelen is een meer logische manier om te beginnen.

Comments are closed.